18.05.2008

Bitsin artık şu çile

Türban, türban türban içim dışım vıccığım bu oldu, sıkıldım daraldım bunaldım... Ama yinede yazamadan edemiyeceğim.. Mailime gelen "aha bakın türbanlı kızlar bölee, bunların dini imanı böyle" diye, dar kıyafet giymiş, yada sokakta biriyle öpüşürken veyahut konserde en önde ağlarken ki kızların resimlerini yollamışlar...
Sanane lan ne isterse giyer, kimle isterse yiyişir, konserdede babalar gibi eğlenir.. İnsanların kafasında başörtülü dediğinde dünyadan elini ayağını çekmiş nirvanaya ulaşmış tek bildiği Kuran okumak olan insanlar sanıyorlar...
"Eeee hani dindardı bu hatun o zaman bunu niye yapıyoo?"
Ulan pezemenk, hani sen ondan daha dindardın, basbas bağırmıyomuydun ben onlardan daha dindarım daha müslümanım diye!! madem biliyosun konsere gidip en önde ağlamanın günah olduğunu, dar giyinmenin günah olduğunu yada yiyişmenin haram olduğunu, biliyosun ki kızı aşağılayıp bunların dini bu kadar diyosun sen neden aynı boku yiyiosun?
"Başını kapatıp makyaj yapanları kınıyorum"
halla hallaa sanane! hatunun inanç aşaması bu demek ki! O sana diyor mu bacakların paso meydanda seni kınıyorum diye? Milletin dinine imanına yaşamına karışmaya amma meraklıyız yaa.. Herşeyi kendi istediğimiz gibi olsun diye başkasına saldırıyoruz...
Haa bide en uyuz olduğum;
" Analarımızın ninelerimizn taktığı o bembeyaz tülbente lafımız yok, anadolu kadının simgesi o"
Yani okumamış kadının simgesi bu, öyle yaa türbanla başörtüsünün arasındaki fark bu! bi de önde dökülen perçem... Ben de buna karşıyım sonuna kadar karşıyım hemde anam örtü takmıyodu ama babaannemin ki o sizin dediğinizdene girer sanırım, tamamen göz zevkimi bozuyor, nasıl dar bady giyip türban takanlar sizi geriyosa, o kızlar kafalarına o yazmaları takarlarsa benimde öyle göz zevkim bozulacak, aynı şekilde saç dibi gelmiş kızlar ve ojesinin yarısını yemiş kızları da almasınlar tamamen tiksindirici buluyorum....Ne yani modernlik o beyaz tülbent tarzında takılan cinsten takmak oluyo ama bütün saç kapatılınca bu gericilik mi oluyor? Bana bir kapalı kız gelsin desin ki bu örtüyü sırf piçlik olsun diye takıyorum AKP ye tapıyorum, sırf o istedi diye maksat siyaset olsun diye kafamda! O zaman diyecem valla haklıymışsınız!
Bi de o "7.4 yetmedi mi" diye yazan hatuna gelen laflar.. Sen kızları okutma!, onları üniversiteye sokma! ne bekliyosun ki başka? Ne olabilir yani! Cidden fazla saçmalamış kız, çok mistik düşünmüş olayı ama türban girmezse üniversiteye bunun gibi kızlar daha fazlalaşak.. İnada dönecek çünkü iş, Sizler Bizlere dönecek, madem öyle gel böyle denilecek!
Olmazsa olmazlarımızdan Türkan Saylan'ı unutmayalım.. hımm ne demiş; " peruk taksınlar gelsinler üniversiteye affedelim onları" eee taktıkları peruk olunca kızların kafalarının içinde ki değişmeyecek mi? yani önemli olan sadece 'kıl' mı? Bu nasıl bir mantık böyle kadıncağız 'düşünmekten' ne diyeceğini bilemez hale gelmiş sanırım...
En fazla güldüğüm ise erkek egemenliğinde olmayalım diye ağlayan kadınlar! Ne alaka erkek egemenliği, 'o başlarına bembeyaz tülbenti takıyo anadolu kadınım' dediğiniz kadınlar o grup içerisinde zaten! Siz bu yaygarayı gidin doğuda yapın bakalım, kadının örtüsü çıksın diye yırtın kendinizi naparlar size? İşte biz bunu yok etmeye çalışıyoruz diyorsanız o zaman batıda basbas bağıracağınıza doğuya bir çözüm bulun! cahilliğe bir çözüm bulun! Sokakta kadınları görüp görüp kızına tecavüz eden pisliklere çözüm bulun, köprü altında yatan çocuklara, içip içip karısını çocuğunu döven babalara, tenhada kadınlara tecavüz eden şerefsiz köpeklere, çocuk pornocularına, kadın satıcılarına, aynı odada uyuduğu için defalarca kardeşine tecavüz eden abilere, bunlar için ses soluk çıkmaz kimse Anıtkabir'i tavaf etmez ama olay milletin dini imanı olunca nasılda kurt kesilirler! "Eeee böyle olunca erkeklerin egemenliğine girmiş oluyoruz, onların istediği bu", erkeklerin hepsi hasta zaten başörtülülere o kadar hastalar ki kadınlardan çok onların ağızlarında.. Onlardan 'şu kadarcık birşey' isterken egemenliklerine girmiyoruz, kiramızı ödetirken, lop lop yediğimiz yemeklerin parasını verdirttirirken, ağda gibi bi dertle canımızı sonuna kadar yakarken, boşadığımızda nafakayla sularını çıkartırken, onlarla birlikteyken başka erkeklerle olmama sınırına girmişken aynı egemenlik olmuyor, inanç için kafaya takılan örtü erkek için oluyor!
Bukadar yaygaradan sonra, hükümetin ekmeğine yağ sürmesine kendi ellerimizle yardım ettikten sonra büyük ihtimal Gül geri çevirecek maksat noter değilim demek için... Bizde böyle konuştuğumuzla kalacağız.. Sonuç olarak elimizde dışlanan bir grup insan olacak, kabul olunsa da olmasa da... Bu insanlar kendini tarikatlara ve gruplara verecek, napacak yani sokaklara dökülen kendilerine lanet okuyan adamlara sığınıp açın başımı diye örtüsünü teslim mi edecek?
Artık özgürlük gelsin şu memlekete, özgürlük savaşlıları adı altında solcu geçinen asıl 'faşistler' o kafalarında ki örtüyü çıkarsın! komşumuza bok atmaktan kendi evimizi göremez hale geldik... Ne hoşgörü, ne sevecenlik nede vatan millet sakarya kaldı bizde.. Bizim daha iç hesaplaşmalarımız bitmedi birbirimizden nefret ediyoruz kendi içimizde bölünmek için inanılmaz bir savaş veriyoruz bi de utanmadan en büyük Türkiye diyoruz pehhh yavrum pehhh!!!

15 yorum:

aNNePeRi dedi ki...

Kadınları resmen siz - biz diye ikiye böldüler artık malesef.Açık kapalı görünce "Atatürk-Laiklik karşıtı şey"diye bakıyo.Kapalı da açığı görünce"türban düşmanı" diye.Birileri çok güzel oynadı bizde yedik malesef.Blogun yazıların çok güzel tebrik ederim.

Adsız dedi ki...

Valla orta ust sinif yasamlarimizin humanist penceresinden bakma haricinde bir kaynasima girersek farkli siniflara ve kultur gruplarina mensup vatandaslarimizla (samimiyetle kendimi kattigimdan 1. coguldayim) goruyoruz ki baskilar ve yargilamalar karsilikli. Ben mesela taksiciyle pazarci teyzeyle kapicimizla firinciyla kasapla sohbeti cayi dertlesmeyi pek seviyorum, fakat bir fatura kuyrugunda ya da pasaport isleminde duyduklarim gorduklerim maruz kaldiklarim o 'bir yudum yurt insani' lezzetinden eser kalmiyor- evet turbanlisi da gayet yargilar- insanin oldugu yerde yargilama vardir cunku. yani turbanlilari magduriyetle esitlemeye luzum yok. Kur'an'da basini ort emri olmadigini, ortunun feodal ve pedersahi bir kabile gelenegi oldugunu da bir sosyolog olarak tartisabilirim pek rahat (hicbir tek tanrili din yoktur ki kadina ikinci sinif vatandas muamelesi yapmasin). bu ya da benzer sekilde dusunen herkese de taskafa ulusalci muamelesi yapilmasini, tum turbanlilara rejim dusmani yakistirmasi yapilmasi kadar abes buluyorum.

Şevval Elif SOLMAZ dedi ki...

Planlı,programlı yürütülen bu bölme kampanyası ciddi şekilde işe yaradı,bizlerde yedik yuttuk.Bilinçli bir şekilde bölündük ne yazık ki.Ama bana ilginç gelen bu maillerdeki Türban takan kııızz bilmemne yaptıııı gibi resimleri kimin çektiği?Onlar çekti bunlarda böööyle pozmu verdi.Hadi diyelim gizli çekildi nasıl böylesine tam kadrajda :) Kim kimi kandırıyor ey yurdum insanı,yazık bize!
Çok doğru bir yazı tebrik ediyorum arkadaşım!

süpürgesiz cadı dedi ki...

severek okuduğum bi yazın da bu...emeğinize sağlık

benim yapabilceğim bütün yorumları yapmışsınız... türbanllı kızlarla yapılan onca karikatürü onca eylemi yürüyüşü onca hakareti ve iğrenç katagorise giren onca yazıları hangi mantığa dayanarak yazdınız,çizdiniz.tutturmuşunuz bi" laiklik elden gidiyo" diye nereye gidiyo laiklikkk eyyy kalıplaşmış beyinli azınlıkk insanların dış görünüşleriyle ne kadarda ilgilisiniz bende açığım aile fertlerimde çoğu açık ama türbanlılara yapılan zülmü duyunca görünce oturup saatlerce ağlıorum mantık arıyorum kendimce... içinden çıkılmaz bi hal alıyo karşıt görüşlü kişilerle tartışmamız,,,


ve başka bi konu AKP li değilim ama hangi ülkede yapılmış ülkenin iktidar partisine yapılan iğrenç karikatürler, benzetmeler stem yokk serzeniş yokk yerden yere vurma üstüne çıkıp ezme hırzı var bizim insanımızda... cumhurbaşkanımıza başbakanımıza sonra mail yoluyla dağıtıp "atatürkü seviyorsan yolla allahını seviyorsan yola"
ne diyeyim size eyy toplumm ...

blog sahibi herşeyi anlatmışş

hatice dedi ki...

Aferin pucca , çatır çatır yaz, yanındayım :))

Adsız dedi ki...

Tek kelimesine bile yorum yazmayacağım; hepsi o kadar doğru ve akılcı ki!... Teşekkürler kalemine sağlık...

bi dost dedi ki...

"Onlardan 'şu kadarcık birşey' isterken egemenliklerine girmiyoruz, kiramızı ödetirken, lop lop yediğimiz yemeklerin parasını verdirttirirken, ağda gibi bi dertle canımızı sonuna kadar yakarken, boşadığımızda nafakayla sularını çıkartırken, onlarla birlikteyken başka erkeklerle olmama sınırına girmişken aynı egemenlik olmuyor, inanç için kafaya takılan örtü erkek için oluyor!"


palavra palavra palavraa...

Ayşe dedi ki...

türbanlı birisi olarak ve bu ayrımcılıgı sonuna kadar gerek okulumda gerekse sosyal hayatta yaşamış birisi olarak durumu ben bu kadar güzel özetleyemezdim...ellerinize sağlık bigün düzelir miyiz diye düşünüyorum ama çok zor gibi

qezeqen23 dedi ki...

tek kelimeyle harika bi yazı olms ellerine sağlık...

simone dedi ki...

altına imza atarım....

Adsız dedi ki...

tekrar tekrar okudum orda burda twitter da face de paylaştım afferin ddm ya birileri hala görebiliyo, tebrikler pucca, çok gzel teespitler bunlaar:D

Adsız dedi ki...

bilemedimm

Adsız dedi ki...

ben de türbanlı olmamama ve sol partinin kalesi izmirde yaşamama rağmen sırf bu iğrenç çamurlar yüzünden siyasetimi şekillendirdim.o;mezardan çıkıp boyanıp meydanlara dökülen teyzelerin özgürlük kavramı inanç özgürlüğünü kapsamıyor ne yazık ki..

Adsız dedi ki...

harbi kizmissin pucca , bu millette demek ileri düsünenlerde kalmis daha !

Nisa C. dedi ki...

yani pucca ablacım helal olsun söylediklerine tamamen katılıyorum insanların dini inançlarına ve hayatına birilerinin burnunu sokması kadar iğrenç bişi olduğunu düşünmüyorum. farzı tarz yapmalarıda yanlış ama bazı sığların modernlği çağadaşlığı kültürü sırf kullanım amacı giyinmek ve biyerleri kapatmak için kullanılan bez parçaları yüzünden bu kadar kasmaları ve olay yapmaları kadar absürt bişey görmedim....

Yorum Gönder

hıı bi sen eksiktin

 

PuCCa- düşünce © 2008. Design By: SkinCorner