18.05.2008

Sünnet

Şimdi biz laikiz ya, hani kamusal alanlara falan başörtüsüyle giremiyoruz çünkü dini değerler taşıyor ve simgeleşmiş olduğu için.. Düşünüyorum mesela sünnetli olan adamlarıda almasınlar üniversitelere, devlet dairelerine, onlarda dini değer taşıyor.. İslamın şartlarından birini yerine getirip kestiriyolar.. Sakın yok sağlık için bilmem ne için demeyin hristayanlar bizden çok yaşıyor; maşallah takır takırda sapasağlam hayatlarını sürdürüyor.. Erkek sağlığı bi şuncacık et parçasına bakacaksa zaten.. Hepsi bu şeriat yüzünden; parmak değil adama neler kestiriyo baksanıza!!!!Zaten adım gibi eminim 5 seneye kalmaz bununda polemiği çıkacak ortaya; adamlar sokağa atacak kendini "Pipine sahip çık" çağlayan meydanı doluşacak, insanlar birbirinden ayrılacak sünneti destekleyeler ve desteklemeyenler diye.. yeni doğan çocuklara sünnet yapılıp yapılmadığını kontrole gidecekler yapılanlara; gerici bağna cahil diye aşağılayacaklar sonra tam seçimlere 1 ay kala insanlara sünnet elbisesi dağıtacaklar.ébiz sünnete karşı değiliz müslümanlık için kesilen pipiye karşıyız diye açıklamalar yapılacak... bla bla bla bla...Bunlar olacak şeyler valla bakın :PZaten dua etmeliyiz ki yahudiler dünyayı yönetiyor, yoksa bu polemik çoktan çıkardı AB nin ilk şartı kokoreç değilde sünnet olurdu.. Nasıl biz kadınların sünnet edilmesini iğrenç hayvani dehşet verici görüyosak yabancılarda bizim sünneti öyle görüyor ama daha oraya karışacak kadar samimi olamamışız..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

PuCCA, art niyetli yahut takintili oldugumu dusunme fakat okuyunca yorum yapmak istedim. Ben de uni.de okur ve turbanli arkadaslarin Gokkusagi imza kampanyalarina destek verirken gene olan kadinlara oluyor, ayrimciligi onlar gogusluyor derdim (tabii turbanlilar oyle demez diyemezlerdi hasa- kadin dayanismasinin uzumunu yemeye gelince yerler de bu baga biraz da biz bakalim demezler) Neyse..lakin sudur

sunnet bir Islam gelenegi degil, Hz. Ibrahimin soyundan gelme iddiasindaki 2 dinin ortak gelenegi (yahudilik ve islamiyet)
Sart da degil, adi uzerinde sunnettir- tavsiyedir fakat biraz farkli nitelikte bir tavsiye, yani gelenek ve icerigi itibariyla 'ben almayim canim' denemiyor. bir akit niteligi var (covenant)
ortodoks ve katolikler haricindeki hristiyan dunyasi da (protestanlik, anglikanlar vs) sunneti yaygin bicimde uyguluyor. Ozellikle anglosakson alemde 'suncacik' et parcasinin saglikla iliskisine dair cok genis bir bilimsel literatur var.

Canim pilav cekti.

noralya dedi ki...

Pucca,

Her yerde birbirinin aynı tipleri gördüğüm için seni de "onlar" gibi zannetmiştim. Onlar mı kim? Ne biliyim senin gibi de iyi anlatamam... Hani şu "özgür" olduklarını iddia ettikten sonra başörtülülere verip veriştiren, onları aşağılamayı vazife bilen tiplerden... Ama sen öyle değilsin ve içime su serptin. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

"Düşünüyorum mesela sünnetli olan adamlarıda almasınlar üniversitelere, devlet dairelerine, onlarda dini değer taşıyor."

bu biraz saçma olmuş. çünkü bir ortama herhangi bir dini nitelik/sembol taşıyan kişi giremez demek; bu niteliği/sembolü GÖRÜNÜR/(bir nevi göründüğü için de; REKLAMINI YAPAR) biçimde taşıyan giremez demek.

herif sünnetli pipisini elinde sallamadıkça, konuyla bi alakası yok yani.
elinde sallarsa da o ayrıyetten daha ziyade başka konulara/suç başlıklarına girer. ;)

Sedef dedi ki...

Sünnet için sağlıkla alakası yok demiyelim ve küçücük et parçası diye geçmeyelim puccam iyi araştırıp bir daha bakalım duruma;)
Senin yaklaşımını seviyorum olaylara ve bu halini...Zaman zaman bunları yazan pucca değil o olmamalı da diyorum...

Adsız dedi ki...

Ben bir bayan üroloğum ve Ege Üniversitesi'nde doçentim. Ben asistanken hocalarım ve onların irtibatta olduğu birçok yabancı bilim adamı sünnet konusunda araştırma yapıyorlardı. Fakat sonradan sonucu ne oldu bilmiyorum ve araştırmadım. :)

Adsız dedi ki...

diğer alanlardaki yazılarınızı ve twitlerinizi görünce apolitik bi insan olacağınızı düşündüm,hatta düşünce blogunu görünce dahi neler saçmalamıştır dedim,
ancak yazıları bi okuyunca,biçok yazılarınızı okudum,on numara tespitler..
tebrikler..

Adsız dedi ki...

harika bir tespit ;)

Yorum Gönder

hıı bi sen eksiktin

 

PuCCa- düşünce © 2008. Design By: SkinCorner