30.03.2009

Oylarla geldim oyalar giderim

Ne saçma bir seçim oldu, ardından çok konuşulacak.. elektirik kesilmesi zaten tam fiyasko.. Haftaya dosyalar elinde görürüz Kılıçdaroğlu'nu.. Valla seçimlerde eğer bir hile olduysa kesinlikle Ankara'da olmuştur.. Ama olmamış gibi düşünerek konuşmak gerekirse, CHP yerel seçimlerde geçmiş seçimlerine oranla baya fark attı.. AKP ise pirince giderken ellerindeki bulgurdan oldular. İzmir ve Antalya için uğraş verip, garanti olarak gördükleri şehirleri kaçırdılar. Birde kendi düşüncem AKP'nin düşme nedeni son helikopter olayında, sağa kayan düşüncelerin oylarını çekmesiyle oldu.. Tabi bu son olaya bakış açımdaki duygusallıkla ilgili olabilir.. Birde artık AKP kömür hediye falan dağıtmaz, Tunceli'de çamaşır makineleri işe yaramadı çünkü. Deniz kenarı şehirlere giremedi AKP, beklediklerinde az sonuç aldılar. Ama yinede anti Akplilerin naralar atacağı kadar boş değildi oyları.. iç anadoluyu resmen götürmüşler çünkü.. Ama bu sonuçlarla iktidar artık muhalefetle daha uzlaşmaya gidecektir..
......
İzmir için CHP büyük bir şok değildi. İzmirlilerin kendilerine has duruşları, bi parça faşizan İzmir aşkları, daha gelenekçi ve garantici tavırlarıyla Kocaoğlu'nun yerini kaybetmemesi çok doğaldır. Arsenikli su olayında bile, "arsenikli marsenikli sizene içeriz bu suyu" diyerek olayı sallamadılar. İzmirliler dışında bütün Türkiye suyun içeriğini tartıştı, kendileri "zaten hazır su içiyorduk amaaaan diyerek" kafa çevirdiler.. Piriştina'nın veliahtını ordan indirmek hiç bir İzmirliye yakışmazdı çünkü.. (Haa bide birşeye sinir oluyorum o aynı şehir faşizanlığı bende de olduğu için, hayatında İzmiri görmemiş insanların, deli divane kişisel iletilerine, oraya buraya İzmir yaa işte, İzmirim benim gibi sahiplenmelerine. Özellikle Ankaralıların.. Gelip orda yaşamak istediklerini söylüyorlar.. Yapmayın bunu, bozmayın burayı.. Çeşme'de, Dikili'de yazlıkları olanlardan görüyorum, deniz görünce garipleşiyorlar, herşeye burun kıvırıyorlar, kızıda erkeği de öküz gibi şortla şehirde gezenlere bakıyorlar.. En önemlisi kocaman küpeleri, fönlü saçları ve makyajlarıyla plajda güneşleniyorlar.. Ne olur Ankaralılar gelmeyin buraya, gidin kendi şehrinizi kurtarın.. Buraya fazla geliyorsunuz çünkü..)
Neyse İzmir'de parti aşkı, tutuculuğu bu son dönemde diğer şehirlerin baskısıyla oluşmuştur.. Bunun öncesinde kendilerini bir partiye verip, takım tutar gibi hırslanıp canavarlaşan olmamıştı.. Geçmiş seçimlerde Genç Parti'nin aldığı oyla bu belli olmuştu zaten. En önemlisi Cemil Şeboy gibi bir örnek var önümüzde, adam fırıldak gibi her partiyi dolansa da gene mıknatıs gibi çekiyordu oyları. AKP'nin tekeline girilince, toplumsal olarak baskı oluşunca insanlarda CHPli olmalıyız gibi bir durum oluştu. Kişiye ve emeğe verilen oyların hepsi biranda parti için oldu..
AKP'nin orayı almaması kendi fikrimce en güzel olanı oldu. Emeği, hedefi, geleceği, geçmişi geçtim sadece bunu Sardunyada oturup içki içemeyeceğiz geyiklerini çekmemek için güzel oldu.. Ama bunun dışında bir Piriştina daha gelmez o şehre.. Kocaoğluna pek sempatim olmasa bile, bunun büyük bir nedeni Piriştanın vefatının ardından koltuğa oturmuş, oturduğu an Piriştinanın bütün ekibini işten çıkartması. CHP'nin İzmir kalesi olması Piriştina ve ekibinin sayesinde olmasına rağmen Piriştinaya dair tek bir insanı binasında bırakmamış biri olması. Piriştinaya olan sonsuz sevgim ve saygım yüzünden sempati besleyemedim Kocaoğlu'na.. Nedenim bu olsada onun başka adam yoktu oy verilecek.. Cidden yoktu yani.. Şebboy olur diye ödüm patlıyordu hatta, ama adalet aldı onu allahtan diyorum, yoksa sıçmıştı İzmir.. Gerçi bu olaya şeyi buldun da, kıllısını arıyorsun derler ama.. Mutluyum İzmir için..
.....
İstanbul en tartışmalı bölge oldu.. Kılıçdaroğlu düşündüğümden fazla oy aldı.. İzmir'e oranla İstanbul daha bağnaz ve tutucu.. Çok fark var insanları arasında.. Öyle böyle değil bu fark.. İstanbulda Saadete kayan düşüncelerin AKP'ye gideceğini düşünmüştüm. Birde çoğu insanın çekinmeden söylediği şey ben partiye oy vermiyorum, adamın hizmetinden memnunum olmuştu.. Bu laf elit kesimler arasında bile dolanıyordu.. Topbaş'ın almasına çok şaşırmadım o yüzden.. Tabi anti akplilerin tiksindiği insan olmasına rağmen, arada kalanlar için kayılan taraf olmuştu...
Ama şaşırdığım 2 şehir var.. Bunu kafam kesinlikle almıyor.. Kafam almadığı için yok diyorum kesin vardır bunda bir olay.. Kesin Ankaranın elektiriği kesildiğinde bir katakulle oldu.. Diğer şehirler için düşünmedim ama bu adam için düşündüm.. Melih Gökçek, hala bu insan orda oy alabiliyor. Kesinlikle bu adamın arkasında amerika var valla bak :pP Yani ne bileyim, gök yarılsa, Allah konuşsa ordan dese ki "Melih Gökçek'e oy verin" yok yani gene alamaz diyordum.. Son ana kadar başabaş gitmelerine şaşkınlıkla izledim.. Gökçek'in rakibi Banu Alkan olsa ben Banu Alkan'a veririm yani.. AŞTİden otobüs servislerini kaldırdı ya, orda bitti benim için bu adam. Ne diyeyim oranın adı değişse "Gökçek imparatorluğu" olsa şaşırmam bu saatten sonra..
Birşey daha var Aytaç Durak. Adana'ya adam resmen zamk gibi yapışmış. 12 senede bir metro yapılmaz mı bir şehre! Bu kadar kötü, tembel, arakçı bir adamın yine yine seçilmesine anlam veremiyorum.. Hadi Melih Gökçek alavere yaptı, sandıkla oynadı, peki bu adam? MHP'den üstelik.. İnsanlar yaşadıkları şehrin bulunduğu durumu göremez mi? Bunun sebebi vatandaştan öte taraftar gibi davranmamız..
Vatandaşsın sen, bu ülkenin yönetilmesine yön veren insansın.. Hırslarına, zaaflarınla oy veremezsin. Benimki kazanmalı diye değil, hizmet kazanmalı demelisin.. Aytaç Durak ve Melih Gökçek olayından sonra diyorum yok yani, holigan gibi oyvereniz..
.....
Tabi birde şu seçim için, AKP'li olmayanların inanılmaz hırsları.. O partinin bu kadar oy almasının nedeni zaten bu tavır bana göre.. "antalyayı biz aldık, sibiryada fark attık, foçada göt ettik, lanet olsun akpye oy verenlere, allah belalarını versin, Kılıçdaroğlu'na oy vermeyen beni listesinden silsin" Bu hırs 80li dönemin faşistlerine benziyor. Öldürün bunu bizden değil, bizim gibi olmayanları kabul etmeyin tarzı.
Tabi İzmiri sahiplenmelerine kıl olduğum için biraz fevri bu düşüncem, sen kimsin yani, ömründe görmediğin, insanını bilmediğin şehir için, sadece aynı oy pusulasına bastın diyerek İzmir bizim oldu tarzında sahipleniyorsun? nerden senin oldu yani, sanki kurtuluş savaşındayız, İzmiri almışız gibi.. Bu aynı holigan mantık yüzünden yıllar önce bu şehirden bir sürü Rum yollandı, atıldı kendi topraklarından gönderildi.. Bizim orası çılgınlığıyla, talan edildiler.. 80 döneminin MHP sempatizanlarını, şimdi CHPnin taraftarlarında görüyorum.. Aynı küfürler, aynı hırs, gaza gelmeye hazır, kendi dışında düşünceyi kabul etmeme... Bizim ne demek ya, biz, siz diye birşey yok.. halk var, şehirler var, yöneticiler var.. Madem burası Türkiye hepsi bizim şehrimiz, git diğer şehirleri de sahiplen, onları küçük görmek niye.. Hiçbir şehir hiçbir partiye ait değil.. Bunu bu hale getirmek saçmalık.

19 yorum:

Adsız dedi ki...

ankara için süper bir tesbitti..ankaralı olarak tebrik ederim..bizde inanmıyoruz...kesin katakulle var ankara oylarında....ama i.melih gökçek yine başkan...

glazier

sozkan dedi ki...

sen buraları görsen. sakarya akyazı burası
akp 3 oy farkla kazandı denil
iyor henüz! imzalar atılmadı ilçenin başkanı henüz yok! ve ört bas edilmekte. resmen şikenin allahını kattı akp olaya.! saadet kazanmıştıki.. yok geçersiz oylar oy yırtmalar 3 oya kadar geçiş sağladılar katakulle ile. ama mahkemelik oldular. da tüm bunlar niye sizin medyalarda yer almıyor anlamış değilim. şehirde bir sessizlik anamm behh desen birileri korkar.. burda seçim yeniden olmalı. burda ki arakçı yolucuda gitmeli artık.
he bu arada bide adam hastanelik oldu kalp krizi tehlikesinde müşahade altında. bunlarıda bi kanaldan alt yazı geç anacım ...

Adsız dedi ki...

ankarada elektirkler kesildi ve oylar piç edildi deniyorya çok gülüyorum..bildiğim kadarıyla melih 170 bin oyla almış..170 bin oyu yan yana ekleyin nerden baksan 100 bin km eder...yani türkiyeyi kaç tur atar hesapla.kim çalıyor okadar oyu kim piç ediyor.
sonrasında gelelim izmirime..aziz kocaoğlunda bokum kadar hazetmem...bu şehir için zerre menfaati yoktur.çoğumuzun kordonda bira içmek üzere seçimde oy atması sayesinde kazandı adam..söleyim ben vermedim ona..solun alasına verdim oyumu ama olabilecek en kötü sol aday kazandı... hee taha akyolmu aksoymu nedir oda ii adamdı ayrı.
son olarak ben denize girerken popoma bakan ankaralı kızlar ben pucca gibi düşünmüyorum..come on baby

Adsız dedi ki...

Ankaralılar sanki bayılıyor izmire. kızlarınız genelevde çalışıyor. bakire bile yok. oyumu bende chpye verdim ama bakireyim. Sizin gibi değilim. Ne mal olduğunuz belli. Şortla şehirde yürürken tecavüze uğrarsan sonra ağlarsın burda. Denizinizde kürtajdan çıkan bebeklerle dolu. O yüzden kokuyor deniz. Asla girmem o denize zaten. İzmir türkiyenin genelevi. Erkekler sizlerle yatıp kalkıp Ankaralılarla evlenir, bunuda unutma.

bi dost dedi ki...

ankaradaki hileyi tersine olarak düşünüyorum ben. karayalçın pislik bi adam çünkü, chpden bile daha pislik. elektriklerle filan kendi oynattırdı bence, melih gökçeğe kalır diye. bencesi de yok hatta, eğer bi olay varsa kesinlikle onun yaptırdı.

bi de melih beyin seçilmesine bu kadar şaşırmamak lazım. çünkü hem murat karayalçın gelecek korkusuyla insanlar ondan vazgeçemedi, hem de bi çok kişi zaten kendini akladığını düşünüyor. kılıçdaroğlunun ve türevlerinin habire dosyaa dosyaa diye ortalarda salınması insanların güvenini yitirtmedi yani.

bi de bi de :P izmirliler "içeriz arsenikli suyumuzu sanane" deyince cumhuriyete sahip çıkmış olunuyo, ankaralılar melih gökçeğe oy verince, "suda bile arsenik çıktı hala nası veriyosunuz pislikler" oluyo.. salak la bunlar.

aytaç durağa ben de şaşırdım çok yahu, ona verilen oyların akp hatrına verildiğini düşünüyordum, duyumlarım hep bu yöndeyydi:P adamı seven yoktu yani.. hayırlısı olsun.

akp hakkındaki tesbitine de katılıyorum. pirinç, bulgur ilişkisine..

bu aralarki durumu 80 dönemine benzetmişsin, çok haklısın. insanlar çıldırdı resmen. yazık yani.

mistral dedi ki...

80'lere döndükte neden döndük? Bu soruyu soran yok. Sanki allah tarafından insanların kimyası değiştide bölündük. Yine aqp nin politikaları yüzünden bu duruma gelmedik mi?. Sayın başbakan ekonomik sorular karşısında ne zaman sıkışsa, ne zaman üstüne gidilse hemen türban muhabetine sarıyor. Türbanı kamuya sokucaz, üniversteye sokuçaz yürün be yüzde 47'le geldik, anayasayı bile değiştirip laikliği bile kaldırırız,hem egemenlik milletindir. yüzde 47 ne derse o olur gerisinin a.q, kim tutar bizi tarzında gündem yaratıyo adam. Sanki türban kamusal alana girince götü göğe ericek. Bende kamusal alana çırıplak şeyimi sallaya sallaya gelmek istiyorum ozaman. Onuda kabul edebiliceklermi heryere girmenin bi adabı vardır.Dışarıda sivil alanda ne yaparsan yap varmı karışan yok.Bide tv ye çıkıp ağlanmazlarmı biz baskı görüyoruz diye alıcan sopayı zevkine dövücen sanki karışan var. Bunu neden kabullenemiyolar.Çünkü amaç ayrımcılık yaratmak.Üzüm yemek değilde bağcıyı dövmek.Düşünebiliyor musun başbakanın, cumhurbaşkanın, bakanların karısı ve yakınları insan hakları mahkemesine türkiye alehinde bizi kamuya sokmuyolar türbanla diye dava açabiliyor.Yuhh diyorum sadece,başka ne denirki buna. Son zmanlarda bide ergenekon çıkardılar. Ne ergenekonmuş a.q kürt sorunu olsun hükümetin suçu yok sorumlu ergenekon, ekonomi bozuldu ergenekon yaptı abi bizim suçumuz ne, denizfenerini yürütmüşünüz ne alakası var onlar ergenekoncu medyanın iftiraları, 60,70,80 lerde işlenen faili mechul cinayetler hepsini ergenekon işledi zaten. türkiye'de nerde bi boktan iş var hepsinin sorumlusu ergenekon.başka sorumlu sakın ola arama ne bu arkadaş.Yani ya aqpli olucaksın yada ergenekoncu musun yoksa?Ne enteresandır aynızamanda aqpli ve ergenekoncu bitane allahın kulu çıkmıyor.Aynı bardaktaki su ile zeytin yagı gibiler. Ergenekoncuların kimi yazar kimi iş adamı, politikacı,asker fakat tek ortak yanları aqp politiklarını eleştirmeleri. Yasama,yürütme ve yargı erklerinin ayrıldığı bi ülkede yürütmenin başı ve sorumlusu (ama her türlü "yürütmenin:)" başı) olan başbakanın, bir yargı davasını benimseyip durmadan gündeme getirmesi trajik değilmi? Peki egenekonu ortaya atan kim kafasında yahudi kipasıyla tuncay güney. Adam allah bir dese inanılmayacak bir insan. O derse biyerlerden başka bir allah çıkabilir çünkü. Hedef kim peki.Hedef ordu hedef basın hedef yargı türkiye'de insanların temiz olarak inandıkları ne varsa hedef o kurum. Düşünsene ilk olarak bu davanın peşine düşen emliyet müdürü aynı davadan göz altında, ibrahim şahini 96 da susluk olayından 2 yıl hapse attıran danıştay hakimi 2008de ibrahim şahinle aynı örgüte üye olmaktan göz altında bu nasıl bir bağlantı.Sapla saman iyice karışmadı sizce bu davada? Amaç kargaşa ve güvensizlik yaratmak olunca kuruluyor işte.Eskiden generaller, ordu mensupları saygınken, şimdi bir askerle yanyana durmaya korkar oldu insanlar. Kim peki sorumlu ?kim bu oyunun maşası olanlar kim?. Yapbozun parçaları okadar karışıkmı arkadaşlar?

PuCCa dedi ki...

Mistral çok güzel şeyler demişsin aydınlatıcı olmuştur, ama o türban olayını kullanan tarafın sadece akp olduğunu düşünmüyorum. CHP de kendine ekmek çıkardı bundan, akın akın milleti toplayıp mitinglerde bağırdılar.. Sonrada çarşaf açılımı diye birşey çıkardılar.. kadın kolları ellerinde başörtülerle kadınlara dağıttı sokaklarda..
Aynı şeyi akp yapsaydı ooff ki ne oof olurdu.. Bu türban mevzusunu pastaya dönüştürenlerden biri CHP bence..

ama birşey söyleyeceğim.. Oyunu CHP'ye veren bakire arkadaşa çok güldüm.. denizlerimiz demek bebek cesediyle dolu allam yaa :pP

mistral dedi ki...

Evet türban açılımıyla çok CHP'linin tepkisini topladı.Fakat CHP kurulduğu 1929 dan bu yana her zaman kibirliydi.Atatürk'ün kurduğu bir parti olarak çağdaş yaşamı ve demokrasiyi halka yaymaya çalıştı. Bu tür şeyleri biz fransızlar gibi savaşarak, uğraşarak kazanmadığımız için halkın büyük bir kısmı benimseyemedi. Çünkü Osmanlı İmparatorluğunda kendini padişahın kulu gören adama sen efendi oldun deyince bünyesi kaldırmadı, anlam veremedi. Tependen bu kavramları yaymaya çalışan CHP Türk siyasal hayarında halka inemedi tepede kalmaya mahkum oldu. Bu yüzdende kitlesi çoğunlukla,asker,aydın,entellektüel kesim oldu.Bu kesim halka zonta,dinci,cahil gözüyle bakaken halkta CHP'li kesime entel,dinsiz gözüyle bakmaya başladı. İki karşıt kesim çıktı yani.Ben bu son türban açılımında dini kullanan aqpye karşı, CHP'nin din sadece sizin dininiz değil,allah sadece sizin allahınız değil, her nekadar toplum önünde şov yapmasakta bizde müslümanız, bizde halkın içindeyiz demek istediğini düşünüyorum.Mesela ismet inönüde dindar olduğu, hatta evinde sık sık kuran okuduğu bilindiği halde öyle şov şekline dönüştürmezdi.Adama dinsiz dediler.Bizim ülkede bişey yapıyosan milletin gözüne gözüne sokucaksınki değeri bilinsin, tamam buda bizden desinler.Şimdi Deniz Baykal'ın yeğenleriyle cuma namazına giderken görüntü vermesini veya parti olarak türban ve kuran kursu açılımı yapmalarını buna bağlıyorum.Halkla bütünleşebilme çabaları..
O denizden bebek çıkıyor efsanesini kim yaydıysa çok başarılı olmuş Çok duyuyorum o efsaneyi inan ebleklerde oluyomuş demekki.Bakire olduğunuda acayip vurgulamış ya plaket beklentisi vardır kocamı arıyor anlayamadım:)

Adsız dedi ki...

Halkin aytac durak'a oy vermesinin asil sebeplerinden biride, akp adayi mehmet ali yiyicin aytac amcamizdan daha beter olmasi :)

Gürkan Gür dedi ki...

Ne diyim ki.. Haklısın.. Ama olmuyo işte aynı kafayla devam, enteresan ülkemde.. :)
Adana'dan bildiriyorum, b*ku çıktı buraların. Geleyim izmir taraflarına diyecektim ama istenmiyoruz. Nerelere gideyim lanet olsun dışarı kaçacam bunalıyorum buralarda..
Neyse.. :)

Batlamyus dedi ki...

Açıkçası sayın başbakanımızı feci biçimde eski başbakanlarımızdan birine benzetiyorum.
O da zamanında kendini kurtarmak için bakanlarını arenaya terketmişti sonra da kendi tabanına dönüp "siz isterseniz hilafeti bile geri getirirsiniz" deyip ara gazı vermişti ama sonuç hüsran!!! Seçimler sonrasında Akp'de de böyle bir süreç başladı sanki, bu gibi inorganik büyüyen her kurumun sonuda yine kendi içindeki çekişmelerden dolayı gelir.Fazla büyüdünüz ama bu genişlemeyi kaldırabilecek kaynaklara sahip değilseniz,çözünme kaçınılmaz olur.Akp gibi siyasi oluşumlar,izledikleri ekonomik politaka gereği sürekli büyüme üzerine konumlandırılmışlardır,bu büyüme sürecinde oluşabilecek bir tıkanıklık sonun başlangıcı olur.Bende bu sonun başladığını düşünüyorum,önümüzdeki seçimlerden sonra büyük ihtimalle tek parti dönemi bitecek tekrar koalisyonlara dönücez ama bu dönemi iyi değerlendirip kendi rönesansını gerçekleştirebilen parti(chp ya da mhp) pastanın büyüğünü alır.

cucu dedi ki...

secim konususyla ilgili degil fakata bi izmirli olarak izmirle ilgili tesbitlerine yorum yapmak isityorum... ankarada okuyan bi izmirli olarak sana siddetle katılıyorum ankaralılar yada baska baska sehirlerden insanlar lutfen hayat tarzına ayak uyduramayacaksanız izmire yerlesmeyin.. bırakın izmir izmirlilere kalsın... cunku inananın buyuk bi kısmınızı kordondaki yuruyusunuz esnasında yaptıgınız hareketlerden teshis edebiliyoruz...

eda dedi ki...

İyi günler buraya bir siteden tesadüfen geldim.İzmirliyim ben de.Siz peki Cemil Şeboyu bildiğinize göre Bucalı mısınız?

ben Şirinyerliyim

KiMbırly dedi ki...

ben de bir iki şey söylemek isterdim ama yorumları okudum ve "mistral" adındaki arkadaşın söyledikleri tamamen kafamın içinde dolaşıp duran sözlerin tercümanı oldu. Hem de kelimesi kelimesine.

dedi ki...

başlık herşeyi anlatıyor

zaten bugüne kadar kim oyalamadı ki bu milleti bugün başımızda olanlar oyalamasın?

Rukas Kahraman dedi ki...

melih gökçek ankara`ya tecavüz ederken; gözlerimi kaparım kaçınılmazsa diyenler sizi gerçekten anlamıyorum, anlayamıyorum :) ha bu adam oyları çalacak mizaçta orası da ayrı! peki bu melihi buralara kim getirdi?

Rukas Kahraman dedi ki...

o nasıl bir şehir efsanesi ya denizin bebek cesedi dolu ben girmem:) kızlarınız genelevde ne demek ya:)annem iqun kaç senin? ilkokul terk misin dicem ama ilkokul terklikle alakası yok bu direk ruh hastalığı artı cahillik kombinasyonu:) sen ankaralı değil angaralısın tamam mı? biz izmiri de izmirlileri de severiz lütfen ankaranın ve ankaralının imajını zedeleme senin ankaralığın melih gökçekin getirdiği afrikalı topçular gibi jaba tita falan
ahahahahaha

Adsız dedi ki...

hiç birinizin ankara ve izmir hakkındaki yorumunu beğenmedim.. bu topraklar hepimizin herkes istediği yerde yaşayabilir... izmir bizim helede ankaralılar gelmesin ne kadar cahilce ve çocukca bi laf.. ozaman kimse izmirden çıkıp ankaraya ya da istanbula gidip yerleşmesin ya da tam tersi olmasın.. mistralcim doğru tespit ve yorum senden gelmiş seni kutluyorum..

buckhead826 dedi ki...

SWEET! I just got a free Minecraft card code at http://minecraftcode.me/

Yorum Gönder

hıı bi sen eksiktin

 

PuCCa- düşünce © 2008. Design By: SkinCorner